Meiden - Del 1

Hur ni läser:
Berättelse
Cecilie´s tankar
Cecilie
Gäster/övriga

Del 1

Cecilie Meiden har precis kommit fram till sitt nya hus i Riverview,
staden där hon hoppades på att hon skulle kunna göra en bra karriär
och kanske hitta kärleken som hon hade letat efter så länge, men det
är så svårt  när man är blyg.

Hmm inte det snyggaste huset i stan direkt, men om jag bara får
tid och pengar så kan jag nog måla om och fixa nya möbler och allt
som behövs...

Senare på kvällen...
Vad skulle jag till den här stan att göra? Karriären, ja och det lär ju inte
vara några problem, jag börja ju bli riktigt bra på att skulptera. Sen
kärleken...verkar ju vara hopplöst vart jag än befinner mig. Men jag ska
ge den här stan några månader, kanske år innan jag bestämmer mig vart
jag ska ta vägen sen.

Cecilie vaknar tidigt nästa morgon av solens ljus och hon känner så
på glatt humör.
Idag känns det faktiskt bättre än igår, vad vet jag vad den här stan
döljer för hemligeheter? Idag ska jag iallafall sätte igång med skapandet!
Det riktigt kliar i fingrarna!

Det här rummet behöver ju knappast jag, eller jo det gör jag, men inte
som ett gästrum, det här får bli mitt arbetsrum!

Några timmar senare då Cecilie fått ur alla gamla möbler och fått iväg dom
till soptippen så kan hon börja arbeta.
Så skönt att bara få stå här och jobba, även om man blev utsliten av att släppa
ut möblerna själv, tänk om man hade haft en karl i huset, en stark och vänlig..
nej nu drömmer jag igen, usch.

Några timmar och en snabbmåltid senare ligger hon i sängen och väntar
på sömnen...
Imorgon måste jag till statshuset och skriva på papperna så jag får några
pengar för mina skulpturer. Ser inte framemot det, bara nytt folk och jag som
är så blyg så jag skäms för det! Det får bli ändring på det tror jag, jag ska nog
gå till butiken och kolla om de vill sälja mina skulpturer.

Så var man här..det är ju inte litet iallafall...hoppas jag inte går vilse där
inne..

Det gick mycket bra på statshuset och nu står en nervös Cecilie i butiken...
-Ja hej, Cecilie Meiden heter jag...ehm..jag är ny här i stan och eh..
Nej usch så pinsamt, sluta stamma och säg det bara!
jo det är så att jag är ny i stan och jag är skulptör och nu söker jag
någon som kan sälja mina saker jag tillverkat..

Lät det dumt? Förmodligen...åh jag kan verkligen känna hur blodet bränner
i kinderna, jag måste ju se så löjlig ut.
-
Ja men klart vi kan sälja dina saker, vi vill alltid ha in nya saker och någon
skulptör finns det ju inte här i stan, förutom du nu då.

- Jaså, det var ju bra..
- Så om du skriver under de här papperna....så...vi meddelar dig när saker blir
sålda och pengarna sätts in på ditt konto.

- Ja tack, det låter bra, tack så mycket, då kommer jag hit med mer saker senare
i veckan då!

- Ja det tycker jag, hej då ha det bra!

Åh! Det gick ju riktigt bra! Det verkar ju vara trevligt folk här i staden.
Och kolla där, ett gym...ja...det som har gått så bra idag...skulle det
då också gälla kärleken? Jag kanske kunde hitta någon intressant person
därinne..gymmet är ju ett bra ställe att träffa män på, starka män.

Åh vad skulle jag hit och göra? En gammal gubbe..nej tack.. hur kunde
jag tro att jag skulle kunna ha sån tur. Nej men hungrig är jag..kanske
jag skulle kolla den där nyöppnade resturangen?

Åh de hade ju bra mat här..riktigt mysigt att bara sitta här och slappna
av..men vem är han som står där borta...riktigt stilig..åh nej, han såg
mig, ögonkontakt..och nej han börjar gå till mig...nej nej nej...

                                      
Forsättning följer.....


Kommentarer
Postat av: Sam

Faktiskt riktigt bra :) När kommer nästa??

2011-03-03 @ 23:07:43
URL: http://samuels.bloggplatsen.se
Postat av: Holly

Va bra den va :)

Hoppas bara på att det kommer in lite fler männiksor i berättelsen :)

Kommer det flera delar??

2011-03-03 @ 23:22:49
Postat av: Tezz

Nu är jag lite sen med svar, men ja det kommer fler delar och fler personer. Däremot har jag ingen speciell dag då jag läger ut berättelsen, ibland kan det bli varje dag och ibland varannan dag. Det

beror lite på vad jag har klart och när jag känner för att publicera det :)

2011-03-06 @ 14:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0