Meiden Del 3

Hur ni läser:
Berättelse
Cecilie´s tankar
Cecilie
Marcus
Egon
Hal
Gäster/övriga



Efter att Egon kysst Cecilie farväl, låg hon i sängen med en stor ångest
Varför gjorde han så för? Varför sa jag inte ifrån! Jag vill inte vara med
honom, inte på det sättet. Vad ska jag göra....också vill han att jag kommer
på den där festen imorgon..jag måste gå..måste berätta att det blev fel och
att vi bara ska vara vänner...jag måste..

Cecilie vaknar och gör sig i ordning..arbetar på sin skulptur medans
hon försöker tänka på vad hon ska säga...Så blir kl 20.00 och hon måste
iväg...


Nu är jag väl sen också..är det bara att gå in eller..ja dörren är öppen..
- Nej men, hej du måste vara Cecilie..Egon har pratat lite om dig..
- Jaså..det har han? Är han här någonstans..?
- Han sprang iväg till sin granne och skulle hjälpa henne med nånting..
HENNE!? Hade han fler nu?! Betydde inte kyssen någonting för honom?!
Vänta..det är ju bara bra..han är inte mitt problem....
-
Hal heter jag....
Hal..oj..så snygg han är! Vilka muskler...men jag vet inte om jag vågar
hoppas på något den här gången heller....
..jag är vän med Egon..inte för att han är världens bästa men...jag jobbar som polis här i stan...
De står och kallpratar och skrattar och har kul en stund och det verkar
faktiskt som att Cecilie har kommit över sin blyghet!

På vägen hem i taxin..
Oj vad Hal var trevlig, så ärlig..inte alls som Egon eller
Marcus. Jag har aldrig kännt mig så här förut..det pirrar i kroppen och
jag vill bara skutta och springa runt och skrika hur lycklig jag är!
Är jag förälskad tro? Men bara sådär? Efter en kväll?
Cecilie kom hem till sitt och la sig..veckorna gick och hon och Hal träffades
så ofta de kunde och när de inte träffades så pratade de i telefon..Egon blev
sur för att han inte 'fått till det' med Cecilie...
Så en dag när Hal var hemma hos henne..

..de satt och myste i soffan..och helt plötsligt:
- Cecilie..jag tycker om dig..
-Jag tycker om dig med Hal
- Nej, jag menar tycker om, gillar, på riktigt..jag tror jag är kär...
Cecilie hjärna slutade fungera..
Sa han..sa han att...ja det gjorde han!
- Är....är du säker.. på det?
- Ja, jag har kännt så här länge nu! Det är dig jag vill ha!
- Åh Hal! Jag..åh jag aldrig varit lyckligare!

-Jag trivs så bra med dig förstår du..
- Jag trivs bra med dig också..och kan inte du..nej..
- Jo berätta..vad tänkte du säga?
- Ehm..jo..det skulle..bara..vara..så bra...medenmanihuset...
Att jag vågade!
- Haha..nu får du ursäkta mig, men nu gick det lite för fort för att jag
skulle hänga med.

- Åh..en man i huset..skulle vara..bra...
- Cecilie, du är så söt när du är blyg..men ja..klart jag vill flytta in hos dig!
En vecka senare så flyttade Hal in hos Cecilie...och första natten..

..de kunde helt enkelt inte hålla sig ifrån varandra..
Så någon vecka senare när Hal var på jobbet

Usch vad jag mår illa...jag kan väl inte bli sjuk nu!

Åh..ja just det..vi åt ju på den där resturangen...och jag har hört att
andra har blivit magsjuka efter ätit deras mat...det måste vara köttet
som inte är ordentligt stekt eller nånting..
Senare på dagen gick illamåendet över och Cecilie tänkte inte mer på det
Men så några veckor senare..

Gravid!? Jag!? Testet måste visa fel..nej det kan det inte göra...åh..vad
ska Hal säga? Vi är ju inte ens gifta..förlåt mamma, jag vet att du inte
skulle ha gillat det här..men det är nya tider nu, men förlåt!
-
Åh jag måste berätta...
Så hör hon hur någon stänger dörren..
- Berätta vad? Ropar Hal från hallen.







Fortsättning följer








Kommentarer
Postat av: Sam

Haha oj kul med ett barn??? :)

2011-03-05 @ 22:11:18
Postat av: Tezz

Hur (mest) Hal reagerar på barnet får ni se i nästa del. :)

2011-03-06 @ 13:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0