Meiden del 4


Hur ni läser:


Berättelse
Cecilie´s tankar
Cecilie
Hal
Gäster/övriga


- Cecilie..vad det än är kan du berätta det för mig, jag älskar dig ju!
- Ja jo..men...
Han kommer lämna mig
- okej..det är så att..jag tror..att..eller jag tror inte..jag vet..att jag är..
liksom..gravid..

Tystnad..
Säg något då! Ge mig åtminstonde ett ansiktsuttryck som jag kan läsa!
- Är..är det SANT!!!
- Eh..ja..är du..glad?
-Men klart jag är glad! Skulle jag inte det, är det inte jag som är far till
barnet?

- Men klart att du är! Jag visste bara inte att du ville ha barn...
- Åh Cecilie..Åh vet du, vänta!
Hal springer in i sovrummet och rotar i byrålådan
Åh han tog det bra iallafall..men vad är det han letar efter där inne?
Hal kommer tillbaka..

- Vill du gifta dig med mig?

Cecilie blir helt mållös..än en gång slutar hennes hjärna fungera..också
hennes talförmåga..
- Ee..eh..jag? Frågar du mig? Vad oj..jag vet inte..vad jag ska säga..
- klart jag frågar dig..vill du inte?
- Men klart jag vill! ÅH!!!

- Jag är världens lyckligaste!! Aldrig kunde jag tro att mitt liv skulle
bli så perfekt!

- Haha..vårat liv och våran lilla familj kommer att bli perfekta..jag ska
skydda er från allt!


Det blev ett mycket enkelt och fint litet bröllop i parken.

Så en dag när Cecilie hade varit i butiken och kollat hur det gick med
hennes skulpturer. De var mycket populära och de sålde som smör
i solsken!
Oj till salu! Det är ju perfekt för mig, Hal, bebisen och vårat nya liv.

- Du..jag såg ett hus till salu idag..det är jättemysigt, jag var in en
snabbis och visst det behövs nya möbler och golv och andra färger
på väggarna men det kan jag fixa! Jag tycker sånt är så roligt!

- Haha du har planerat du..men vilket hus är det då?
- Det ligger borta vid skolan och gymmet.
- Ja..jo det är ju ett bra område..perfekt för barnet sen. Men jag stannar
där imorgon efter jobbet och kollar..


Ett mycket lyckligt par flyttade in i huset några månader senare. Nu
Var det inte långt kvar tills det var dags för att föda heller..det kunde
ske när som helst.
- Ha det så bra nu medans jag är på jobbet
- Ja då, jag har faktiskt en ny idé till en skulptur som jag tänkte göra
idag.

- Du borde inte hålla på med såna grejer när du är gravid! Du kan göra
illa dig eller barnet!

- Var inte fånig, åk nu istället så du inte kommer försent.

och senare på dagen när hon arbetat hårt en lång stund
Aj, aj..nej! Hal hade rätt! Åh! Bara jag inte förlorar barnet! Gud hjälp
mig!!

Fortsättning följer..

Kommentarer
Postat av: SAM

Åh nej hon får ej förlora barnet!!! :(

2011-03-06 @ 22:33:07
Postat av: Holly

Åh gifta och allt!! :D Hoppa barnet e allright??

2011-03-07 @ 00:49:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0